Goodyear welted konstrukcija cipela smatra se najboljom tehnikom izrade obuće u smislu komfora i trajnosti, kao i lakoće reparacije. Ime nosi po Čarlsu Gudjiru Džunioru (sinu američkog pronalazača Čarsla Gudjira) koji je davne 1869. godine osmislio originalnu mašinu za šivenje cipela.
Goodyear Welted konstrukcija je visoko cenjena iz nekoliko različitih razloga:
- Relativna vodootpornost (kožna traka koja se prišiva za đon ne dozvoljavajući da voda prodre u unutrašnjost cipele)
- Relativno jednostavna zamena kompletnog đona, koja omogućava da cipela traje i više decenija u zavisnosti od toga kako se tretira i održava koža gornjeg dela
- Punjenje unutrašnjeg đona slojem granulizovane plute koja se oblikuje prema anatomiji stopala osobe koja nosi cipelu
Goodyear konstrukcija podrazumeva proces kod koga se kožna traka (welt) prišiva za gornji deo cipele i unutrašnji đon, pa se potom savija ka napolje kako bi se na istu prišio spoljni đon putem veoma snažnog šava (heavy duty lockstitch). Sam šav ide oko ivice đona kako bi se obezbedila maksimalna vodootpornost, za razliku od npr. Blake stitch tehnike (kojom se izrađuje većina italijanske obuće višeg kvaliteta) kod koje se spoljni đon probija i šije direktno za unutrašnji đon, pa se šav može osetiti ispod stopala, a voda lakše probija u unutrašnjost cipele.
Kod Goodyear porubljene konstrukcije nastaje mala šupljina između unutrašnjeg i spoljnog đona (eng. cavity) koja se puni slojem granulizovane plute (materijal koji je lagan, diše, dobar je izolator i oblikuje se prema anatomiji stopala posle samo nekoliko nošenja).
Konstrukcija cipele Goodyear metodom je izuzetno intenzivna i zahtevna. U proseku je potrebno oko 75 sastavnih delova, 200 različitih operacija i tri do osam nedelja intezivnog rada da bi se na ovaj način napravio samo jedan par cipela. Ali, to takođe i garantuje da se ovakve cipele (uz pravilno održavanje gornjeg dela kože) mogu nositi ceo život s obzirom da je popravka veoma jednostavna (lako mogu da se rastave na delove i da se zameni samo onaj deo koji se vremenom pohabao). Ove cipele su savršen balans izdržljivosti, udobnosti, otpornosti na različite vremenske neprilike i komfora.
Proces izrade jednog para Goodyear Welted cipele prolazi kroz četiri ključne faze:

Clicking/Cutting
U ovom fabričkom odeljku se kreira gornji deo cipele. Najpre se vrši pažljiv izbor kože (koža može imati razna oštećenja i ogrebotine nastale tokom života životinje), a potom se koža seče specijalizovanim noževima kako bi se dobila forma gornjeg dela cipele. Ove operacije zahtevaju visok nivo veštine kako bi se otpad skupe kože sveo na minimum.

Lasting/Making
Kompletirani gornji deo se navlači na drveni kalup kako bi se dobila forma buduće cipele. Potom se na gornji deo prišiva kožna traka (welt) kojom se gornji deo spaja sa unutrašnjim đonom. Višak materijala sa ivica se odstranjuje. U nastalu šupljinu se dodaje granulizovana pluta. Potom se na porub prišiva đon. Kožna traka (welt) predstavlja ključni vezivni element preko koga se spajaju gornji deo, unutrašnji i spoljni đon. Na kraju se na đon pričvršćuje štikla, čime se proces u ovom odeljku završava.

Closing/Machining
U ovom departmanu se šiju pojedinačne kožne komponente koje čine gornji deo cipele. Ovaj deo posla u većini slučajeva obavljaju žene. U ovoj fazi obavljaju se brojne operacije kao što je trimovanje same kože kako bi se smanjila zadebljanja kože. Po završetku procesa šivenja, na gornji deo se dodaju otvori – rupice kroz koje će kasnije proći pertle.

Finishing
Ovo je poslednja faza proizvodnje Goodyear welted cipela. U ovoj fazi se trimuje ivica đona, đonovi se farbaju, cipele se poliraju, ručno nijansiraju (po potrebi), i potom pakuju i otpremaju kupcima.